Antwerpen sensibiliseert over hondenplasjes

Op 17 juli 2017, over deze onderwerpen: Dierenwelzijn

De stad Antwerpen spoort hondeneigenaars aan om hun huisdier niet zomaar overal te laten plassen.

De urine van de honden veroorzaakt (geur)overlast, beschadigt straatmeubilair en gevels en is onhygiënisch op plaatsen waar mensen spelen, zitten, wonen of werken. Daarom vraagt de stad de hondenbaasjes om hun dier te leren om op bepaalde plekken niet te urineren. Zo kunnen hondenplasjes bijvoorbeeld niet tegen gevels, brievenbussen, lantaarnpalen of banken, of in speeltuinen.

“We proberen het leven met een huisdier in onze stad zo aangenaam mogelijk te maken, zowel voor de honden als hun baasjes. Maar we verwachten ook wel dat zij op hun beurt de buren en buurt respecteren”, aldus schepen voor dierenwelzijn Nabilla Ait Daoud.

Mensen die overlast ondervinden van honden die tegen hun gevel plassen, kunnen gratis een raamaffiche downloaden of aanvragen bij de stad, via www.antwerpen.be/dieren. Klik hier voor de rechtstreekse link. Deze affiches dienen om de hondeneigenaars te sensibiliseren.

Verantwoordelijke schepen: Nabilla Ait Daoud, schepen voor dierenwelzijn