Dierenliefhebbers vieren Werelddierendag op Beestig!

Op 29 september 2017, over deze onderwerpen: Dierenwelzijn

Naar aanleiding van Werelddierendag vindt op zondag 8 oktober het gratis festival Beestig! plaats. In en rond zaal Zappa stellen dierenorganisaties zichzelf en hun aanbod voor, worden er demonstraties gegeven en zijn er heel wat randactiviteiten voor jong en oud. Speciaal voor honden en hun baasjes is er een hondenwandeling. Iedereen is welkom tussen 11 en 17 uur.

Tijdens Beestig!, het gratis festival voor dierenliefhebbers op zondag 8 oktober, is er heel wat te beleven. Zo zijn er workshops en demonstraties, kunnen kinderen spelen in het springkasteel, zich laten schminken als een kat of Mr. Creezy uitdagen om een kikker of flamingo te plooien van ballonnen. Daarnaast maken bezoekers kennis met verschillende dierenorganisaties, hun activiteiten en producten.

Honden kunnen zich, samen met hun baasjes, uitleven tijdens de hondenwandeling. Na de wandeling kan iedereen genieten van een drankje of vegetarische hap aan één van de foodtrucks.

Nabilla Ait Daoud, Antwerps schepen voor dierenwelzijn komt de verschillende dierenorganisaties en vrijwilligers bedanken om dierenwelzijn in Antwerpen op de kaart te zetten. “Het bewustzijn over dierenwelzijn groeit, niet alleen in onze stad maar ook daarbuiten”, zegt schepen Ait Daoud. “Onze vrijwilligers en verenigingen zijn onmisbaar in de strijd tegen dierenleed en bij de bescherming van dierenrechten. Daarom worden niet alleen de dieren, maar ook deze helpende handen in de bloemetjes gezet naar aanleiding van werelddierendag.”

Praktisch

Beestig!, gratis festival voor dierenliefhebbers
         zondag 8 oktober 2017 van 11 tot 17 uur
         Zaal Zappa en omgeving, August Leyweg 6, 2020 Antwerpen (Kiel)