Scheldecross op Linkeroever

Op 8 december 2017, over deze onderwerpen: Sport

Zaterdag 16 december staat de Scheldecross opnieuw gepland in Antwerpen. Alle toppers van het moment zijn van de partij. Zowel de nieuwelingen, de junioren, de beloften, de g-sporters als de elitedames en -heren strijden voor de zege op en rond het Sint-Annastrand op Linkeroever. Een aantal ex-wereldkampioenen geeft de woensdag voordien gratis initiaties aan kinderen.

De Scheldecross is al jaren een gevestigde waarde op de veldritkalender. De veldrit op en rond het strand van Sint-Anneke maakt deel uit van de DVV Verzekeringentrofee, een van de belangrijke regelmatigheidsklassementen in het veldrijden. Met o.a. Mathieu Van der Poel, Wout Van Aert, Toon Aerts, Tom Meeussen en Lars Van der Haar staat niet alleen de volledige wereldtop bij de mannen aan de start op de Scheldecross. Met wereldkampioene en landgenote Sanne Cant, Katie Compton (leider in de DVV Verzekeringentrofee) en Maud Kaptheijns (leider in de Superprestige) wordt het ook bij de vrouwen uitkijken naar een spannende koers.

Ook kinderen maken kennis met het veldrijden

Kinderen die dromen om in de voetsporen te treden van hun grote veldrithelden kunnen op woensdag 13 december gratis kennismaken met de sport. Ex-bondscoach Rudy De Bie en gewezen wereldkampioenen Paul Herijgers en Roland Liboton geven dan gratis initiatielessen.

Bereikbaarheid

De bestaande veerdienst tussen Linkeroever en ponton Steenplein wordt op zaterdag 16 december uitgebreid met een extra vaartuig. Tussen 12 en 19 uur kunnen supporters zo om de 15 minuten de Schelde oversteken. Alle mobiliteitsinfo staat op www.antwerpen.be, klik hier voor de rechtstreekse link.

Praktisch

Programma:

9.30 uur: nieuwelingen
10.30 uur: junioren
11.30 uur: beloften
12.40 uur: g-sporters
13.45 uur: elite dames
15 uur: elite heren

Tickets:

Kinderen t.e.m. 11 jaar: gratis
Vanaf 12 jaar:

Voorverkoop: 11 euro