U bent hier
Duval Guillaume Modem nieuw strategisch marketing- en communicatiebureau stad Antwerpen 2014-2019
Om in de periode 2014-2019 haar marketing- en communicatiebeleid verder uit te bouwen, doet de stad Antwerpen net als de voorbije jaren een beroep op externe expertise op het vlak van merkstrategie en campagnestrategie en -creatie.
Daarom lanceerde de stad een Europese oproep voor een raamcontract rond strategische marketing en communicatie. De selectiecommissie selecteerde drie bureaus die een offerte indienden: Duval Guillaume Modem, Saatchi & Saatchi Brussels en TBWA Group. De selectiecommissie verkoos Duval Guillaume Modem als de meest innovatieve partner voor Antwerpen die ook strategisch het beste aansluit bij de doelstellingen van de stad. Op vrijdag 6 december bevestigde het college van burgemeester en schepenen die keuze.
Vandaag staat het marketing- en communicatiebeleid van de stad Antwerpen op een kruispunt. Het huidige bestuursakkoord, 'Respect voor A', onderstreept het belang van communicatie met de Antwerpenaar, maar formuleert de bijkomende ambitie om via doelgerichte city marketing de troeven van de stad maximaal te promoten bij bedrijven, bezoekers en brains in binnen- én buitenland. De groep stad Antwerpen gaat daarbij voluit voor digitale communicatie. Het nieuwe bureau Duval Guillaume Modem zal samen met de stedelijke diensten de volgende jaren concreet vorm geven aan deze ambitie.
Daarmee komt een eind aan bijna 10 jaar samenwerking met LDV United. Het uittredende bureau stond mee aan de wieg van de éénmerkstrategie en van de stralende A en speelde een cruciale rol in de uitbouw van het sterke merk dat Antwerpen vandaag is. De stad Antwerpen dankt hen uitdrukkelijk voor de inzet en geleverde expertise van de afgelopen jaren.
Hoewel de zetel van het bureau geen rol speelde in de procedure, krijgt met Duval Guillaume Modem opnieuw een Antwerps bureau de kans om de stad nu ook internationaal op de kaart te zetten.
Verantwoordelijke: burgemeester Bart De Wever