U bent hier
Genomineerden voor De Gouden Glimlach 2014 zijn gekend
Vijfenveertig Antwerpse buurtwinkels vernamen vandaag dat ze door hun klanten genomineerd zijn voor De Gouden Glimlach 2014. De voorbije weken konden bewoners van de negen Antwerpse districten een stem uitbrengen voor hun favoriete buurtwinkel. Per district gaan de zaken met de meeste stemmen door naar de eindronde, waarna een vakjury tien zaken in de bloemetjes zal zetten als de beste Antwerpse buurtwinkels.
De afgelopen twee weken brachten buurtbewoners 29 229 stemmen uit voor een van de 270 buurtwinkels die aan deze editie van de wedstrijd deelnemen. De stemming gebeurde via stemformulieren in de winkels zelf (79% van de stemmen), via sms (9%) en via de website (12%).
Schepen Koen Kennis trekt vandaag naar vier genomineerden. Een eerste bezoek is al achter de rug. Klasseslager Van Raemdonck op Linkeroever was alvast aangenaam verrast: “Het was een fijne verrassing. Deze nominatie is niet alleen aan mezelf te danken, maar natuurlijk ook aan het personeel dat hier heel hard werkt. Het is een bevestiging van het feit dat we goed bezig zijn.”
Gratis publiciteit
De volledige lijst van de genomineerden per district is terug te vinden op www.degoudenglimlach.be. Deze winkels ontvangen een oorkonde waarmee ze hun klanten kunnen tonen dat ze bij de beste buurtwinkels in hun district horen. Alle genomineerden worden ook opgenomen in een mediacampagne met advertenties en tv-spots.
Wachten op de mystery shopper
De 45 handelaars krijgen de komende weken een bezoek van een mystery shopper: een anonieme klant die een aankoop doet. Hij brengt gedetailleerd verslag uit en bij een professionele jury. Op basis van dat verslag kiest de jury De Gouden Glimlach 2014 over heel Antwerpen en per district een Zilveren Glimlach 2014.
De jury bestaat uit afgevaardigden van de mediapartners, Unizo en afgevaardigden van de stad Antwerpen.
Laureaten bekend op 13 maart
Op 13 maart worden de laureaten tijdens een gala-avond bekendgemaakt. De winnaar van De Gouden Glimlach 2014 krijgt onder meer een mediacampagne en een feest voor de hele buurt cadeau.