Kim Clijsters Invitational met Flipkens, Ivanovic, Leconte en Clijsters zelf

Op 9 december 2013

Op woensdag 11 december nodigt Kim Clijsters enkele van ’s werelds beste tennisspelers uit in het Antwerpse Sportpaleis. De allereerste Kim Clijsters Invitational wordt een bruisende avond vol toptennis en entertainment. Ook Clijsters zelf neemt haar racket weer even op.

Een jaar geleden nam Kim Clijsters tijdens de Kim’s Thank You games definitief afscheid van het professionele tenniscircuit. Voor dit nieuwe evenement neemt ze haar tennisracket weer even van de haak en speelt ze samen met Xavier Malisse een dubbelwedstrijd tegen Kirsten Flipkens en Henri Leconte. Vooraf vindt nog een enkelwedstrijd plaats tussen Kirsten Flipkens en Ana Ivanovic. Tussen beide wedstrijden geeft Ozark Henry een miniconcert.

• 18.00 uur: deuren open
  • 19.30 uur: enkelwedstrijd Kirsten Flipkens – Ana Ivanovic
  • 21.00 uur: miniconcert Ozark Henry
  • 21.30 uur: dubbelwedstrijd Kim Clijsters & Xavier Malisse – Kirsten Flipkens & Henri Leconte

Tickets zijn nog altijd te koop via www.teleticketservice.com.

Antwerpen Europese Sporthoofdstad
In 2013 is Antwerpen een jaar lang Europese Sporthoofdstad. De stad kreeg die titel dankzij de hoge sportparticipatiegraad: twee op de drie Antwerpenaars geeft aan op regelmatige basis te sporten. In 2013 zet de stad in op één van de vijf waarden van sport: de bevordering van het gemeenschapsgevoel. Sport verbindt mensen en zorgt ervoor dat elke Antwerpenaar trots is op de prestaties van zijn stadsgenoten.

Verantwoordelijk schepen: Ludo Van Campenhout, schepen voor sport