N-VA Veroordeelt respectloze demonstratie op de Turnhoutsebaan

Op 15 september 2012

De N-VA stad Antwerpen  veroordeelt scherp de gewelddadige ontsporingen bij een demonstratie in Borgerhout. Het is onbegrijpelijk dat de Turnhoutsebaan  voor de zoveelste keer wordt uitgekozen door allochtone jongeren met gewelddadige intenties waarvan de oorzaak niets te maken heeft met de Antwerpenaren.

Wat de N-VA in het bijzonder boos maakt, is dat Borgerhout zich vandaag aan de wereld wilde tonen met een feesteditie van de Reuzenstoet. Alle gemeenschappen in Borgerhout hadden aan dit feest hard meegewerkt.

Alain Herremans, prominent vertegenwoordiger van de plaatselijke handelaars en districtslijsttrekker voor N-VA in Borgerhout, reageert verbolgen. “Het gedrag van sommige jongeren is totaal respectloos tegenover alle kinderen, handelaars en actieve bewoners die Borgerhout vandaag in een feestelijk daglicht wilden stellen.”

Bart De Wever trekt alvast een duidelijke conclusie voor het volgende stadsbestuur : “De leidraad kan niet langer zijn dat het stad van iedereen is. Voor de N-VA is de stad alleen van die mensen die een inspanning leveren om ertoe te behoren.”

De N-VA wil tot slot de politiediensten feliciteren met hun doortastende aanpak t.a.v. potentiële amokmakers. Dit heeft erger zeker voorkomen.