N-VA lanceert 'War On Drugs'

Op 14 april 2012

N-VA-voorzitter en Antwerps gemeenteraadslid Bart De Wever trok gisteren vergezeld van andere N-VA kopstukken zoals Liesbeth Homans, Luk Lemmens en Koen Kennis door de Antwerpse Seefhoek. Tijdens deze wandeling lanceerde N-VA Stad Antwerpen zijn plannen voor een 'War on drugs'

Met deze 'oorlog tegen drugs' wil de N-VA de meer dan 12.000 illegalen die er wonen en overlast veroorzaken uit de wijk verjagen. 'Dit is niet het eerste bezoek', benadrukte De Wever, maar het is wel de eerste keer dat we de pers uitnodigen.' Tijdens de wandeling werden een aantal winkeliers bezocht die vrijuit praatten over de problemen waarmee deze Antwerpse volksbuurt te kampen heeft.

De N-VA wenst oa een strengere aanpak van de overlast in de buurt en een strengere vervolging van illegale drugsdealers die zich in de buurt ophouden. Ook is zij voorstander om het in- en uitgaande verkeer binnen probleemwijken beter te monitoren.