Start wedstrijd De Gouden Glimlach 2013 - "Ik kies voor service met een glimlach”

Op 18 januari 2013

Op maandag 21 januari start De Gouden Glimlach. De wedstrijd is het sluitstuk van een reeks initiatieven waarmee de stad Antwerpen haar buurtwinkels ondersteunt. Deze vierde editie zet meer dan ooit service en klantvriendelijkheid centraal. De Antwerpse buurtwinkels schreven zich massaal in. Tot en met 17 februari kunnen alle Antwerpenaars stemmen op hun favoriete buurtwinkel.

106 deelnemers meer dan vorige editie
Antwerpen telt zo’n 1500 buurtwinkels. Gerichte communicatie zorgde ervoor dat 410 enthousiaste buurtwinkels zich inschreven, maar liefst 106 meer dan vorig jaar.

In vergelijking met de vorige edities is er een grotere spreiding van de deelnemers over de districten. Met name de noordelijke districten Merksem, Ekeren en het kleinste district Berendrecht-Zandvliet-Lillo maakten een inhaalbeweging.

De overzichtslijst van alle deelnemers staat op www.degoudenglimlach.be .

Stemmen via website, stemformulier of sms
Vanaf 21 januari kunnen klanten en buurtbewoners hun stem uitbrengen op hun favoriete buurtwinkel. Stemmen kan tot en met 17 februari 2013:

·         online via www.degoudenglimlach.be ;

·         door een ingevuld stemformulier te deponeren in de daartoe bestemde urne in de deelnemende handelszaak;

·         of door ‘GOUD (spatie) <DEELNEMINGSNUMMER>’ te sms’en naar 6390 (0,15 euro/sms). De deelnemingsnummers staan op www.degoudenglimlach.be .

Een speciaal ontwikkeld promopakket zorgt ervoor dat elke winkelier campagne kan voeren. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk tevreden klanten aan te sporen voor hen te stemmen: “Doe je buurtwinkel een plezier, stem”.  Ook de stad Antwerpen zal via allerlei kanalen de Antwerpse consument mobiliseren om op zijn favoriete buurtwinkel te stemmen. Thuis-actrice Marleen Merckx is de ondertussen bekende ambassadrice.

Eind februari worden de 45 genomineerde buurtwinkels bekendgemaakt. Deze kandidaten krijgen het bezoek van een mystery shopper. Op basis hiervan kiest een professionele jury De Gouden Glimlach 2013 en per district een Zilveren Glimlach 2013. Op 28 maart worden de winnaars tijdens een groots evenement bekendgemaakt.

De winkel die wint, krijgt van de stad een groot feest voor alle klanten en buren. Wie stemt, maakt bovendien kans op een buurtwinkelbon bij een van de vorige winnaars van De Gouden Glimlach. Er zijn 50 bonnen van 10 euro te winnen. De winnaars worden persoonlijk op de hoogte gebracht.

De vorige winnaars

·         2010: Helios – Berchem (confisserie – koffiebranderij)

·         2011: Bloemen Henderickx – Florival – Berchem (bloemenwinkel)

·         2012: De Connaisseur – Hoboken (Bakkerij)

“Buurtwinkels spelen een heel erg belangrijke sociale, maatschappelijke en economische rol in onze stad: mensen die elkaar ontmoeten, gezelligheid, vakmanschap, lokale tewerkstelling, een persoonlijke dienstverlening... Dat is de kracht van een buurtwinkel en zelfstandige ondernemers. Het is dan ook zeer positief dat de Gouden Glimlach inspeelt op al deze aspecten. De voorbije edities van de Gouden Glimlach hebben aangetoond dat klanten terecht fier zijn op ‘hun’ buurtwinkel en dat de dynamiek die de wedstrijd in de buurt en bij de klant teweegbrengt echt onbetaalbaar is.” - Peter Aerts, regiodirecteur UNIZO Antwerpen-Mechelen.

De Gouden Glimlach komt tot stand in samenwerking met UNIZO en dankzij de steun van mediapartners atv, Gazet van Antwerpen en Radio 2.

Verantwoordelijk Schepen: Koen Kennis, schepen voor middenstand.

 

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is