Straattheater charmeert bezoekers winkelzondag 1 februari

Op 30 januari 2015

Zondag 1 februari openen de winkeliers in het Antwerpse winkelhart opnieuw hun deuren. Met een aantal bijzondere straatacts kunnen de shoppers even verpozen. De winkelzondagen misten hun start in 2014 niet. In 2015 zet het stadsbestuur zijn promotionele ondersteuning verder.

Nu zondag, 1 februari, is Antwerpen open. Om de winkelzondagen extra in de verf te zetten, fleuren straatacts de Antwerpse straten op van 13 tot 16 uur. In de Shopping Stadsfeestzaal kunnen bezoekers ook deelnemen aan een casting om op zondag 3 mei te schitteren op de grootste catwalk van België, georganiseerd door de vzw Meir/Beleef Antwerpen.

Welke acts maken het zondag 1 februari nog meer de moeite om af te zakken naar Antwerpen?

Circus Theater Vladimir – op de Wapper en De Keyserlei;

Shalton Theatre, Sky Dream White: een (menselijk) vliegtuig – op de Wapper en De Keyserlei;

Luc Vaesen, Marskramer: een muzikale, theatrale ‘walkact’ met humor, muziek, zang, melancholie, dramatiek en theater – aan de Wilde Zee;

Karrewiets: een rijdende act met daarop een accordeon, contrabas, gitaar, mandoline, draaiorgel, piano en drums – aan Sint-Jorispoort, Kammenstraat, Nationalestraat, Vlasmarkt, Volksmarkt, Lijnwaadmarkt en Hendrik Conscienceplein;

Casting voor letterlijk de ‘langste’ fashion show van België op 3 mei: mannen en vrouwen van alle maten en alle leeftijden kunnen zondag 1 februari deelnemen aan een casting georganiseerd in de Shopping Stadsfeestzaal van 13 tot 18 uur.

Promotie winkelzondagen 2015

Sinds de eerste winkelzondag in september 2014 stegen de bezoekersaantallen aanhoudend. De Antwerpse winkeliers kunnen terugblikken op een zeer succesvolle eindejaarsperiode. Ook de wintersolden bracht heel wat bezoekers op de been.

Het enorme succes van de start van de Antwerpse winkelzondagen bevestigt de strategie die het stadsbestuur uitstippelt voor 2015. Dit jaar wordt er namelijk verder ingezet op de promotie ervan, en dat zowel nationaal als internationaal.

Koen Kennis, schepen voor  toerisme: "In februari start de zichtbaarheidscampagne in de stad Antwerpen. Via de inzet van onder meer sociale media, pers, verschillende onlinekanalen, evenementen en vlaggen op de Meir zorgen we dat de winkelzondagen nog meer naam en faam krijgen. Voorts zorgen we in februari en maart voor gratis animatie in het winkelhart van onze stad. In april starten we dan met een tweede mediacampagne in Vlaanderen en Zuid-Nederland. Daarnaast zorgen we met verschillende evenementen voor een totaalbeleving voor de consument."


Verantwoordelijke schepen: Koen Kennis, schepen voor middenstand en toerisme

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is