Alpro Urban Walk komt naar Antwerpen

Op 21 augustus 2019, over deze onderwerpen: Sport

Na Brugge en Gent houdt de Alpro Urban Walk Series dit najaar ook halt in Antwerpen. Op zondag 13 oktober kunnen wandelaars de binnenstad (her)ontdekken zoals ze dat nooit eerder gedaan hebben. Een parcours van ruim 11 kilometer leidt de deelnemers door historische gebouwen en langs verborgen parels. De start en finish liggen op de vernieuwde Scheldekaaien ter hoogte van Sint-Andries. De inschrijvingen openen vandaag.

“De Urban Trail lokte de voorbije jaren tienduizenden lopers naar Antwerpen. We zijn blij dat we op 13 oktober eenzelfde unieke ervaring kunnen aanbieden aan het steeds groeiende wandelpubliek”, zegt Greg Broekmans van organisator Golazo sports. “We voorzien enkele unieke passages op plaatsen waar je normaal nooit komt. Maximaal 5.000 wandelaars worden toegelaten die op verschillende momenten zullen vertrekken”.

Twee locaties al bekend

Twee opvallende locaties voor deze eerste Alpro Urban Walk Antwerpen zijn al bekend.

De Bourla Schouwburg uit 1827 is ongetwijfeld een van de mooiste schouwburgen van ons land, die normaalgezien enkel toegankelijk is tijdens theatervoorstellingen. Hij zal op 13 oktober zijn geheimen prijsgeven aan de deelnemers van de Urban Walk.

En ook een ander monument van de stad ontbreekt niet op de tocht. Bij Elixir d’Anvers proeven de deelnemers letterlijk van Antwerpen: ze krijgen er een kruidenlikeur na een route door de stokerij.

Ook het stadsbestuur is enthousiast over het gloednieuwe wandelconcept: “Met onze sportevenementen wil de stad iedereen in beweging krijgen”, zegt schepen voor sport Ludo Van Campenhout. “Tijdens de Urban Walk zullen de wandelaars de mooiste plekjes van de stad kunnen ontdekken en gezond bewegen”.

Naast een ontdekkingstocht door de stad krijgen de wandelaars ook een uitgebreid deelnamepakket en een gezond ontbijt, aangeboden door de hoofdsponsor. Het goede doel van deze Walk is de Diabetesliga, want beweging is een essentiële pijler in zowel de preventie als de behandeling van diabetes type 2.

Praktische info

Programma:

• Alpro Urban Walk
  • Zondag 13 oktober
  • Vanaf 8 uur: afhalen deelnamepakket + start daginschrijvingen
  • 8.30 tot 11.30 uur: start in waves
  • 15.30 uur: finish laatste deelnemer
  • Start & finish: Cockerillkaai, 2000 Antwerpen.

Inschrijven kan vanaf vandaag via www.alprourbanwalkseries.be. Op die site is ook de presentatievideo en alle verdere informatie over de Walk te vinden.

Verantwoordelijke schepen: Ludo Van Campenhout, schepen voor sport