Bollekesfeest 2021 in september

Op 23 april 2021, over deze onderwerpen: Cultuur (+ erfgoed en toerisme), Horeca, Markten en Foren, Middenstand

Het college besliste vandaag om het 14de Bollekesfeest te verplaatsen naar vrijdag 17 tot en met zondag 19 september 2021. Daardoor heeft het Bollekesfeest de beste kans om dit jaar nog door te kunnen gaan, als de coronamaatregelen het dan zouden toelaten.

Traditioneel vindt het Antwerpse Bollekesfeest plaats in augustus op diverse locaties in de historische binnenstad. Het stadsbestuur besliste het dit jaar een maand uit te stellen in de hoop dat de coronamaatregelen het dan zouden toelaten. Het event zal in dat geval plaatsvinden van vrijdag 17 tot en met zondag 19 september. Die zondag vindt ook Antwerp Shift plaats, het event waarbij auto’s in de Antwerpse binnenstad tijdelijk plaats maken voor fietsers, voetgangers en andere alternatieve, slimme vervoersmiddelen.

Het Bollekesfeest is hét evenement waarbij Antwerpen als bruisende stad in de kijker wordt gezet en is uitgegroeid tot een vaste waarde. Bezoekers van alle leeftijden kunnen zich laten onderdompelen in al wat de stad te bieden heeft: erfgoed, Antwerpse merken en tradities en een sterk culinair en muzikaal aanbod. De stad werkt momenteel aan een inhoudelijk sterk programma.

Verantwoordelijke: burgemeester Bart De Wever