Deputatie provincie Antwerpen, UNIZO en het Neutraal Syndicaat van Zelfstandigen willen samenwerken aan positieve economische beeldvorming

Op 8 augustus 2020, over deze onderwerpen: Economie & Werk

Deputatie neemt nieuwe stappen om de economische gevolgen van de coronamaatregelen in te dijken

De Antwerpse deputatie blijft bezorgd over de sociaaleconomische gevolgen die de extra coronamaatregelen in de provincie veroorzaken. De impact blijft zwaar wegen op onze bedrijven. In eerste lijn zijn het onze ondernemers in de horeca, de toeristische sector en onze winkeliers die zwaar getroffen worden.

Vandaag hebben UNIZO en NSZ de bezorgdheid en de grieven van hun ondernemers bij de deputatie aangekaart. De deputatie deelt hun bezorgdheid. Voor de drie partners blijven  gezondheid en veiligheid van alle inwoners belangrijk. Maar zij concluderen samen dat de economische gezondheid van bedrijven niet uit het oog mag verloren worden.

De deputatie, UNIZO Provincie Antwerpen en het  Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen werken vanaf nu samen aan een positieve economische beeldvorming in de provincie Antwerpen. Met de horecasector was er eerder al rechtstreeks contact en vanaf volgende week vervoegen zij het partnerschap.

De Antwerpse deputatie overlegde deze voormiddag ook met de Vlaamse Regering. Samen bespraken ze de economische impact voor de provincie Antwerpen. De deputatie is alvast tevreden dat de Vlaamse regering is ingegaan op de vraag om de steunmaatregelen te versterken en te verlengen tot eind 2020. Zo krijgen alle getroffen bedrijven meer ademruimte.