Eerste steen nieuwe sportkamer gelegd

Op 3 december 2016, over deze onderwerpen: Jeugd, Recreatie, Sport

Vandaag werd de eerste steen voor het nieuwe sportgebouw in de sportkamer Park Groot Shijn gelegd, in aanwezigheid van de voorzitter van de toekomstige vzw Springs, schepen voor sport Ludo Van Campenhout, schepen voor jeugd Nabilla Ait Daoud, districtsvoorzitter Tjerk Sekeris en districtsschepen voor sport en jeugd Deurne Elke Brydenbach. Als alles volgens planning verloopt, starten de vier clubs in september 2017 hun seizoen in de nieuwe sportkamer.

“De aanleg van deze sportkamer Park Groot Schijn is een belangrijke stap in de volledige realisatie van het park. Naast de sportinfrastructuur wordt ook het eerste deel van het park aangelegd. Dit geeft een goed beeld van hoe het volledige park, maar liefst 83 hectare groot, er op termijn zal uitzien”, aldus schepen Ludo Van Campenhout. “Een nieuwe groene long voor iedereen in Deurne, de stad Antwerpen en omgeving.”

Velden voor voetbal en korfbal

In de eerste sportkamer krijgen twee voetbalclubs (Koninklijke Deurne OB en Olympic Pirates Deurne-Borgerhout) en twee korfbalclubs (Koninklijke Deurne Korfbalclub en Spartacus Korfbal), die nu verspreid zitten in het gebied, samen een gloednieuw gebouw en vier kunstgrasvelden. Drie van die velden zijn geschikt voor zowel voetbal als korfbal, een vierde enkel voor voetbalwedstrijden. Tussen de sportvelden komt het sportgebouw met tribunes, kleedkamers en een cafetaria voor elk van de betrokken clubs.

Om het beheer van de sportkamer en het nieuwe gebouw in goede banen te leiden zijn de vier clubs samen een nieuwe vzw ‘Springs’ aan het opstarten.

Vanaf maart 2017 start ook de aanleg van het park, de paden en natuur, rond de sportkamer. De inrichting van deze eerste groene voegen geeft een goed beeld van hoe het volledige park er in de toekomst zal uitzien.

Kamers en groene voegen

Het masterplan Park Groot Schijn legt in het hele gebied ‘kamers’ vast waarbinnen een bepaalde activiteit kan plaatsvinden. De kamers worden met elkaar verbonden door ‘groene voegen’ waarin wandelpaden, wadi’s, zit- en ligplaatsen en de natuur een plek vinden. Vandaag zijn de volkstuinen en de natuuraanleg in het zuidelijke deel van het park al klaar, net als het speelbos.

Meer informatie over de werken

Meer informatie over het verloop en de timing van de werken is te vinden op www.parkgrootschijn.be

Verantwoordelijken: Ludo Van Campenhout, schepen voor sport - Nabilla Ait Daoud, schepen voor jeugd - Tjerk Sekeris, districtsvoorzitter Deurne -  Elke Brydenbach, districtsschepen Deurne voor sport en jeugd