Gymgala brengt spectaculaire show met Olympisch randje

Op 9 december 2016, over deze onderwerpen: Sport

Op zaterdag 10 en zondag 11 december vindt in Antwerpen de 18de editie van het Gymgala plaats. In een uitverkochte Lotto Arena genieten bezoekers van een spetterende show met internationale toppers in de verschillende gymdisciplines, waaronder ook de beste Belgische gymnasten en enkele andere Olympische topatleten. Bovendien krijgt het publiek een paar verrassende special acts te zien.

Met het Gymgala sluit de GymnastiekFederatie Vlaanderen (Gymfed) traditiegetrouw het turnjaar af. 2016 was een topjaar, dankzij de historische prestaties op de Olympische Spelen en heel wat mooie medailles van onze acro- en tumblinggymnasten op EK’s en WK’s. Alle Belgische toppers (onder andere Dennis Goossens en Nina Derwael) zijn uiteraard aanwezig op de 18de editie van het Gymgala in de Antwerpse Lotto Arena. Maar Antwerpen mag nog meer topgymatleten ontvangen die dit jaar schitterden in Rio. Zo komen er maar liefst drie Olympische kampioenen naar beide shows:

De Nederlandse Sanne Wevers, Olympisch kampioen op de balk
Uladzislau Hancharou uit Wit-Rusland, Olympisch kampioen op de trampoline
De Oekraïner Oleg Verniaiev, Olympisch kampioen aan de brug en vice-allround kampioen

Het Gymgala is voor gymnastiekfans dan ook de ideale gelegenheid om de allerbeste atleten in één show aan het werk te zien. Als klap op de vuurpijl krijgt het publiek nog een aantal spectaculaire verrassingsacts voorgeschoteld.

De twee shows zijn helemaal uitverkocht, maar de VRT zendt op zondag 11 december omstreeks 16.15 uur een samenvatting uit op Eén

Voorsmaakje voor WK Acrogym 2018

De Gymfed en Sporting A brachten al in het Europese Sporthoofdstadjaar 2013 het WK artistieke gymnastiek naar Antwerpen en tonen met het enorm succesvolle Gymgala al jaren aan dat de gymnastiekwereld springlevend is. Nog een bewijs daarvan was de officiële bevestiging van de komst van het WK Acrogym 2018 naar Antwerpen, exact een jaar geleden. Dit prestigieuze wereldkampioenschap biedt niet alleen de kans om de eigen talentvolle jongeren te laten schitteren, maar verwelkomt ook nog zo’n 200 gymnasten uit een 30-tal landen. Het Gymgala geeft al een leuk voorsmaakje op wat de bezoekers in 2018 kunnen verwachten.

Timing:

zaterdag 10/12 van 20 tot 22.30 uur