I.Ma.Gi.N. Jewels, 25ste Antwerp's Most Brilliant juwelier, stelt samen met de Antwerpse diamantsector de nieuwe DnA collectie "SHINE" voor

Op 25 april 2019, over deze onderwerpen: Diamant

De Antwerpse diamantsector gaat elk jaar op zoek naar een Antwerpse juwelier om de DnA collectie, een betaalbare juwelencollectie met diamant,  te ontwerpen. Dit jaar werd de collectie ontworpen door I.Ma.Gi.N. Jewels, die recent ook als 25ste juwelier gelauwerd werd met het ‘Antwerp’s Most Brilliant’-kwaliteitslabel. Met de nieuwe DnA collectie ‘SHINE’ willen  I.Ma.Gi.N. Jewels en de Antwerpse diamantsector aantonen dat een diamantjuweel niet altijd onbetaalbaar hoeft te zijn.

I.Ma.Gi.N. Jewels ontwerpt derde DnA collectie ‘SHINE’

Dit jaar werd de DnA collectie ontworpen door I.Ma.Gi.N. Jewels. Margaux Spruyt en Gilles Van Gestel van I.Ma.Gi.N. Jewels zijn beide gepassioneerd door juwelen en diamant. Margaux ontwerpt juwelen sinds ze 16 is en groeide, met een vader en grootvader actief in de Antwerpse diamantsector, op met het steentje. Gilles is dan weer een gecertificeerd edelsteenexpert en al de 7de generatie actief in de diamant- en juwelensector.

Ze waren meteen te vinden voor de idee achter de DnA collectie. “We vinden het belangrijk om onze juwelen betaalbaar te houden zodat mensen voor zichzelf een juweel kunnen kopen en niet op een speciale gelegenheid moeten wachten”, aldus Margaux. “De idee dat diamantjuwelen onbetaalbaar zijn en bij een speciale gelegenheid horen, is een beetje achterhaald. In onze winkels komen vaak vrouwen die zichzelf een cadeautje willen doen en dat kan met onze betaalbare collecties perfect.”

De centrale stukken uit de nieuwe ‘SHINE’ collectie zijn een armband en hangertje met een rond plaatje waar een diamant gezet is in de quote ‘Shine like a diamond’. Op de achterkant kan je een persoonlijke boodschap laten graveren. “De collectie bestaat uit een aantal tijdloze maar toch unieke juwelen, allemaal handgemaakt in Antwerpen”, vertelt Margaux. “Alle diamantjes in de collectie zijn van uitstekende kwaliteit en werden met het vakmanschap waarvoor Antwerpen bekend staat, geslepen en in een verfijnd 14 karaat gouden juweel gezet.” Een paar oorbellen mét diamant kan je al kopen vanaf 60 euro.

I.Ma.Gi.N. Jewels is 25ste Antwerp’s Most Brilliant juwelier

Wat deze derde DnA collectie extra speciaal maakt, is dat I.Ma.Gi.N. Jewels net nu het ‘Antwerp’s Most Brilliant’-kwaliteitslabel in ontvangst mag nemen. Om dit label te verkrijgen, moet de juwelier aan strenge voorwaarden voldoen inzake duurzaamheid, veiligheid, moraliteit, transparantie, service en bedrijfsstabiliteit.

“Consumenten hechten heel veel belang aan duurzaamheid en de oorsprong van een diamant en een juweel. Een diamantjuweel wordt nog waardevoller als het vergezeld is van een positief verhaal”, vertelt Margaux. “We zijn dan ook erg trots dat we ons vanaf nu een ‘Antwerp’s Most Brilliant’-juwelier mogen noemen. Klanten kunnen bij ons met een gerust hart een juweel kopen.” Meer informatie op www.imaginjewels.com.

“SHINE - A Diamonds & Antwerp Collection by I.Ma.Gi.N. Jewels” is vanaf nu verkrijgbaar in alle I.Ma.Gi.N. Jewels winkels en in het DIVA museum. Bekijk hier een filmpje over de ‘SHINE’ collectie.

5 jaar Antwerp’s Most Brilliant: 25 juwelierszaken met label

Het Antwerp’s Most Brilliant-kwaliteitslabel bestaat nu 5 jaar. In februari 2014 lanceerden de stad Antwerpen en AWDC  (Antwerp World Diamond Centre) hét kwaliteitslabel voor juweliers. Inmiddels werden reeds elf auditrondes en zes herhalingsrondes uitgevoerd en hebben 25 juwelierszaken dit Antwerpse label gekregen. De jongste, I.Ma.Gi.N. Jewels, is een juwelenmerk gevestigd in het hart van de diamantstad. Deze juwelier haalt zijn inspiratie uit de tijdloze elegantie van fijne traditionele juwelen en combineert vakmanschap met innovatief ontwerp. Met de toetreding van I.Ma.Gi.N. Jewels tot de Antwerp’s Most Brilliant-juweliers wordt nog maar eens bewezen dat Antwerpen een zeer divers aanbod heeft aan juweliers.

Dankzij het label Antwerp’s Most Brilliant profileert Antwerpen zich nog sterker als dé stad bij uitstek om een kwalitatief juweel te kopen. Zowel voor de juweliers als de klanten is de objectieve garantie die het label in deze stad biedt, een extra troef.

5 Antwerp’s Most Brilliant-juweliers kregen na twee jaar een nieuwe audit. De juweliers Adin, Diamond Blue, Oriane Jewelry, Rayjo en Rudiam slaagden opnieuw en kunnen hiermee hun Antwerp’s Most Brilliant-label behouden.

Alle Antwerp’s Most Brilliant-juweliers zijn terug te vinden in de gratis applicatie ‘Antwerp loves diamonds’, beschikbaar voor iOS en Android-toestellen (smartphone & tablet) en uiteraard ook online, via www.antwerpsmostbrilliant.be.

Juweliers die Antwerp’s Most Brilliant willen worden

Juweliers die interesse hebben om ook Antwerp’s Most Brilliant-juwelier te worden, kunnen hun aanvraag indienen via www.ondernemeninantwerpen.be/diamant. Op deze website zijn ook de selectiecriteria terug te vinden.

Verantwoordelijke: Ludo Van Campenhout, schepen voor diamant