Inschrijven voor derde editie Apps from Antwerp kan vanaf nu

Op 28 september 2018, over deze onderwerpen: Digitalisering

Met ‘Apps from Antwerp’ wil de stad deelnemers stimuleren om innovatieve en creatieve toepassingen te ontwikkelen die leven, studeren, werken en bezoeken in Antwerpen nog aangenamer maken. Geïnteresseerde ontwikkelaars en creatievelingen kunnen zich vanaf nu individueel of in groep inschrijven via www.appsfromantwerp.be voor de derde editie. Op vrijdag 26 oktober wordt dan het officiële startschot van ‘Apps from Antwerp’ gegeven met een hackaton.

Tijdens de ‘Apps from Antwerp’ hackaton zoeken ontwikkelaars en creatievelingen samen naar kansen om met een zelfgemaakte app een aantal voorgelegde problemen op te lossen. De thema’s die tijdens deze editie aan bod komen zijn ‘deeleconomie’, ‘actief stadsbezoek’ en ‘professioneel netwerken’.

Een professionele jury kiest uit deze denkoefening de drie beste projecten die vervolgens verder uitgewerkt worden. De ontwikkelaars krijgen daarbij begeleiding van professionals en financiële steun van 18.000 euro van de stad Antwerpen.

De apps die tijdens ‘Apps from Antwerpen’ worden uitgewerkt zijn geen vrijblijvende ideeën. Zo leverden de vorige edities heel wat apps op die intussen tot ver buiten de stadsgrenzen bekend zijn. Onder hen het buurtnetwerk voor vrijwilligerswerk ‘Give a Day’, de interactieve streetarttour ‘StreetArtAntwerp’ en ‘Seesr’ dat koppels de mogelijkheid biedt om op een snelle en eenvoudige manier de ideale date-activiteit te vinden.

Alle info is te vinden op www.appsfromantwerp.be.

Verantwoordelijke: burgemeester Bart De Wever