Internationale topdanswedstrijd in Berchem

Op 8 februari 2023

Op 11 en 12 februari vindt in Berchem de Antwerp Diamond Cup plaats, een internationale topdanswedstrijd in standard & latin. Standard- en latindansers uit de hele wereld zullen er hun kunnen tonen aan het Belgische publiek.

De Antwerp Diamond Cup staat dit jaar opnieuw op de kalender, na enkele coronajaren. Het is dé danswedstrijd van het jaar in de dansstijlen standard & latin, die vele dansers al lang in hun agenda hadden aangekruist. Er komen namelijk dansers uit meer dan 30 landen naar Antwerpen dit weekend.

“De langverwachte terugkeer van de Antwerp Diamond Cup verleidt Sporting A tot een spontaan vreugdedansje. Het echte werk laten we echter met plezier over aan de verzamelde wereldtop die met veel kunde, beheersing en passie de sterren van de hemel komt dansen in Antwerpen”, zegt schepen voor sport Peter Wouters.

Tijdens de Antwerp Diamond Cup nemen dansers van alle leeftijdscategorieën (van juveniles, 6 jaar, tot senioren) het tegen elkaar op in de disciplines standard en latin. In beide disciplines dansen de deelnemers 5 dansen. In standard zijn dat Engelse wals, tango, Weense wals, slow-fox en quickstep. In latin zijn dat chachacha, samba, rumba, paso doble en jive.

De Antwerp Diamond Cup wordt georganiseerd door de Koninklijke Metropolis Danssportclub (KMDC) en Danssport Vlaanderen, onder auspiciën van de Belgische Danssportfederatie (BDSF).

Praktisch:

Tijd:      zaterdag van 9u. tot +/- 24 u.
zondag van 9 u. tot +/- 23 u.

Bekijk hier de gedetailleerde timing: https://antwerpdiamondcup.org/index.php/schedule/

Locatie: Sporthal Het Rooi, Berchemstadionstraat 73, 2600 Berchem

Meer informatie & tickets via https://antwerpdiamondcup.org/.

Peter Wouters - Schepen bevoegd voor Sport