Let’s Go Urban vzw krijgt vaste locatie op ’t Kiel

Op 15 maart 2016, over deze onderwerpen: Jeugd

Schepen voor jeugd Nabilla Ait Daoud stelde vandaag, samen met ‘Let's Go Urban’-bezielster Sihame El Kaouakibi, de plannen voor om feestzaal Kielpark om te vormen tot de vaste locatie van de jongerenorganisatie Let’s Go Urban vzw mits goedkeuring door het college.

Let’s Go Urban vzw organiseert opleidingen binnen een allround urban aanbod voor jongeren tussen 6 en 30 jaar. Professionele coaches geven workshops of trainingen in ‘urban dance, sports, music, choir en media’ en het nieuw project Urban Dreamers. Per groep begeleidt een coach de jongeren op vlak van persoonlijke ontwikkeling, met focus op attitudes en vaardigheden.

“Dit project betekent meteen ook een nieuwe impuls en dynamiek voor de wijk. Het wordt een fantastische plek met aandacht voor een jongerencultuur. Jong talent krijgt op die manier de kans en de letterlijke ruimte om zichzelf te ontplooien in al hun creativiteit. Talent dat we moeten koesteren en niet zomaar verloren mogen laten gaan,” zegt schepen voor jeugd Nabilla Ait Daoud.

De werking van Let’s Go Urban vzw is op enkele jaren tijd enorm gegroeid. Hierdoor is het een organisatorisch huzarenstuk geworden om de werking op vijf verschillende locaties te organiseren. Let’s Go Urban vzw is al langer op zoek naar één grotere locatie om de werking te kunnen centraliseren. Feestzaal Kielpark (Sint-Bernardsesteenweg 113) maakt deel uit van het stedelijk bedrijfsvastgoed en was tot voor kort te huur als evenementenlocatie. De zaal blijft wel beschikbaar voor multifunctioneel gebruik door andere organisaties. Let's Go Urban vzw neemt het dagelijkse beheer van de site voor haar rekening en faciliteert het medegebruik.

“Begonnen op mijn basketsloefkes zeven jaar geleden en met veel belief in die nieuwe generatie geïnvesteerd in een verhaal, dat vandaag meer dan duizend jongeren per week mag samenbrengen via hun passies in urban culture. Maar nog belangrijker… duizend jongeren die konden werken aan hun eigenwaarde, hun zelfbeeld, hun talenten ten volle konden ontplooien en die in zichzelf en hun toekomst geloven. Een reflectie van onze samenleving bereiken is vandaag nog steeds voor velen een uitdaging. Het is dan ook prachtig dat passie de motor is om onze diverse nieuwe generatie te kunnen samenbrengen en samen dingen te laten doen. Als één familie! Maar helaas zeer versnipperd, doordat we maar geen plek konden vinden in de stad. Met de vertaalslag van feestzaal Kielpark naar een urban center, voor Let’s go urban vzw en andere jongereninitiatieven, kunnen we de community samenbrengen en tevens de deuren openen voor zij die eenzelfde doel nastreven namelijk ‘Believe in de nieuwe generatie’. We kijken er naar uit,” aldus Sihame El Kaouakibi.

Verantwoordelijke schepen: Nabilla Ait Daoud, schepen voor jeugd