Nieuwe markt op het Eilandje

Op 9 februari 2018, over deze onderwerpen: Markten en Foren

Buurtbewoners en lokale handelaars uit de wijk Eilandje lieten weten dat ze graag een markt in hun wijk zouden hebben. Het college legt de inrichting van een wekelijkse markt nu ter goedkeuring voor aan de gemeenteraad.

“Om het Eilandje verder uit te bouwen als attractieve en gezellige woonbuurt willen we er een nieuwe openbare markt inrichten”, zegt schepen Ludo Van Campenhout. “De buurtbewoners en de handelaars hebben ons laten weten dat daar nood is, vooral met een aanbod van voeding, bloemen en planten. We zouden daarbij ook latere openingsuren kiezen, zodat een ruimer publiek er kan kopen.” De markt zal elke vrijdagnamiddag plaatsvinden op de Napoleonkaai.

Recent nog bleek dat er een heropleving is van plaatselijke markten met verse producten en openingsuren die wat later liggen. Met de markt op het Eilandje speelt de stad op deze trend in.  Na goedkeuring door de gemeenteraad zal de stad een concessiehouder voor deze markt zoeken, die op zijn beurt markthandelaars kan aantrekken. Als de stad tijdig een concessiehouder vindt, dan kan nog deze zomer een goed draaiende markt worden gerealiseerd.

Verantwoordelijke schepen: Ludo Van Campenhout, schepen voor markten & foren