Stad en OCMW Antwerpen schenken 4500 euro aan Zuiddag

Op 22 oktober 2015, over deze onderwerpen: Ontwikkelingssamenwerking, Welzijn

Vandaag namen leerlingen uit het vierde, vijfde en zesde middelbaar een dag verschillende jobs over in het kader van Zuiddag. Zo verdienen ze geld voor het goede doel onder het motto ‘Work for change!’. Negentig medewerkers van de stad en OCMW Antwerpen stonden vandaag hun job af voor het goede doel van Vredeseilanden in Nicaragua. Stad en OCMW schenken zo 4500 euro aan het initiatief.

Lucas (15) werkte een dag als redder in zwembad Arena: “Ik zwom vroeger en wilde wel eens weten hoe de job van een redder eruit ziet. Het was best interessant om te zien wat er allemaal bij komt kijken, zoals de kwaliteit van het water meten of gewonden verzorgen.’

Eva (17) werkte een dag als medewerker archeologie: “Ik wil later archeologie studeren en kom van Kortrijk naar Antwerpen om een dagje mee te werken hier op de site in Deurne. Het is zowel fysiek als mentaal zwaar werk. Graven en stenen versjouwen, maar ook heel gedetailleerd afstanden meten en noteren.”

Verantwoordelijken: burgemeester Bart De Wever – Ludo Van Campenhout, schepen voor personeel – Fons Duchateau, voorzitter OCMW Antwerpen