U bent hier
Stad lanceert website met alle troeven voor een goedgevulde Antwerpse zomer
Vandaag start de campagne ‘Antwerpen straalt’ om de zomer in eigen stad te beleven, dan wel in juli of augustus de Scheldestad te bezoeken. Op de website www.antwerpenstraalt.be vinden bewoners en bezoekers meer dan 400 tips om veilig op verkenning te gaan in de stad en haar districten. Ook in onder meer Wallonië en Nederland zet Antwerpen haar zomerse troeven in de kijker.
Van de zomermaanden genieten in eigen stad en ook dingen doen die je anders niet doet en bijzondere plekjes (her)ontdekken? De stad verzamelde op www.antwerpenstraalt.be heel wat coronaproof tips voor jong en oud. Zoeken kan op basis van vijf thema’s, de negen districten, datum of periode, leeftijd en budget (betalend of gratis). Zo is er voor elk wat wils op het vlak van kunst en cultuur, shoppen, natuur, sport, eten en drinken, … Bij elke plaats of activiteit staat ook een kaart om er vanaf de eigen locatie makkelijk en veilig te geraken. Fietstoerisme wordt daarbij actief gepromoot.
De stad vult de website voortdurend aan met andere te ontdekken plekjes en nieuwe evenementen. Er komen bovendien een 50-tal blogposts over onder meer bier, chocolade, wereldkeuken, op wereldreis in Antwerpen, verborgen parels, avontuur, een literair dagje, baden in luxe en duurzaam shoppen.
Koen Kennis, schepen voor middenstand en toerisme: ”De laatste weken zagen we de stad heropleven met de heropening van de winkels en horeca. Wat mij daarbij opviel is de creativiteit van onze ondernemers, die garant staan voor heel wat beleving op onze straten en pleinen. De stad ligt er ook meer dan ooit fiets- en wandelvriendelijk bij. Ik kijk uit naar de zomer in Antwerpen!”
Claude Marinower, schepen voor communicatie en digitalisering: “Meer mensen gaan nu voor een staycation of een vakantie niet te ver van huis. Hier zetten we op in met een sterke marketingcampagne, zowel online als offline. We maken iedereen warm om onze geweldige stad en al haar troeven te (her)ontdekken.”
Om de website www.antwerpenstraalt.be te promoten, voert de stad ook een communicatiecampagne. Zo start deze week een onlinecampagne via sociale media en verschijnt onder meer een eerste reeks van affiches met QR-codes in het Antwerpse straatbeeld. De stad werkt voor de promotie samen met kranten en tijdschriften. In lijn met de campagne ‘Vlaanderen Vakantieland’ van de Vlaamse overheid brengt Antwerpen zijn zomertroeven ook in Wallonië en de buurlanden onder de aandacht.
Verantwoordelijke schepenen: Koen Kennis, schepen voor middenstand en toerisme - Claude Marinower, schepen voor communicatie en digitalisering