Studenten blokken opnieuw samen op markante plekken in Antwerpen

Op 2 december 2016, over deze onderwerpen: Onderwijs, Welzijn

Vanaf maandag blokken opnieuw duizenden studenten samen in Antwerpen. GATE15, het platform voor de Antwerpse student, richt onder de noemer STUDY360 13 markante
pop-upblokplekken in waar 500 Antwerpse studenten terecht kunnen. Ook de dienstencentra en woonzorgcentra van Zorgbedrijf Antwerpen openen opnieuw de deuren voor 200 studenten.

Van 5 december tot 3 februari wordt er in Antwerpen weer samen geblokt. Met STUDY360 richt het studentenplatform GATE15 13 markante bloklocaties in, samen goed voor 500 studieplekken:

• een statige vergaderzaal met panorama-uitzicht over stad en Schelde bij SDWORX (Noord);
  • een historische kasteelkamer in Het Steen;
  • de akoestische zaal TARMAC of de coworking space TAKEOFFANTWERP_ bij GATE15, midden in de studentenbuurt;
  • een moderne loftlocatie in Campus National;
  • een deel van de leeszaal van het Letterenhuis;
  • de boulevard van het MAS, op de achtste verdieping, met panoramisch uitzicht;
  • de eerste verdieping van de majestueuze Stadsfeestzaal;
  • het dakappartement Image op linkeroever, 25 etages hoog met 360° uitzicht;
  • de idyllische hartenkamer in kasteel Sterckshof;
  • twee afgesloten vergaderzaaltjes bij Den Bell (Zuid), met zicht over de stad;
  • twee vergaderzalen bij Nokia, met uitzicht op ZOO Antwerpen en de binnenrijdende treinen van het station Antwerpen-Centraal;
  • de 19de-eeuwse winterkapel bij AMUZ;
  • de Nottebohmzaal, de mooiste bibliotheekzaal van België in de Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience.

"De stad Antwerpen soigneert haar studenten, zeker tijdens de blokperiode. Daarom stellen we een aantal unieke locaties ter beschikking waar studenten samen kunnen studeren", zegt schepen Claude Marinower. "Ik wens alle studenten heel veel succes met hun examens!"

Om te kunnen studeren op één van deze toplocaties moeten studenten zich slechts eenmaal registreren via de website www.study360.be. Met deze unieke code kunnen ze de hele blokperiode op elke locatie inloggen. Op de site zelf kunnen ze eenvoudig en snel live zien hoeveel plekjes er nog vrij zijn per locatie. Dankzij de samenwerking met verschillende bedrijven kunnen studenten genieten van een warm onthaal en gratis drank, fruit, massagestoelen, oordopjes, koptelefoons én wifi.

Alle praktische informatie (locaties, openingsuren en faciliteiten) staat op www.study360.be.

Naast de locaties van STUDY360, biedt ook Zorgbedrijf Antwerpen opnieuw blokplaatsen aan. In de dienstencentra en woonzorgcentra verspreid over de districten van de stad, kunnen in totaal meer dan 200 studenten terecht. Op alle locaties zijn zeker senioren in de buurt die de studenten die dat willen, met plezier zullen be(groot)moederen. Er is ook gratis wifi in de dienstencentra en woonzorgcentra.

“Studeren bij Zorgbedrijf Antwerpen is ondertussen een traditie waar onze ouderen naar uitkijken. En ook jongeren blijven de weg naar ons vinden. Hartverwarmend is dat’, zegt Fons Duchateau, voorzitter Zorgbedrijf Antwerpen.

Wie graag in een dienstencentrum of woonzorgcentrum komt studeren, neemt het best van tevoren even contact op met de locatie. Dat kan telefonisch of per e-mail.  Op www.zorgbedrijf.antwerpen.be/studeren vinden studenten een overzicht van alle dienstencentra en woonzorgcentra die de deuren openzetten en hun contactgegevens.

Verantwoordelijke schepenen:

Claude Marinower, schepen voor onderwijs - Fons Duchateau, voorzitter Zorgbedrijf Antwerpen