Visit Antwerpen opent nieuw bezoekerscentrum in station Antwerpen-Centraal

Op 6 december 2018, over deze onderwerpen: Toerisme

De toeristische infobalie van Visit Antwerpen in het station Antwerpen-Centraal werd compleet vernieuwd en omgevormd tot een brandstore en gloednieuw bezoekerscentrum. Bezoekers kunnen hier terecht voor alle toeristische informatie en leuke gadgets van de stad.

“Het station Antwerpen-Centraal is dé belangrijkste toegangspoort tot de stad. Vorig jaar verwelkomde Visit Antwerpen er maar liefst 320.000 bezoekers. Dankzij de nieuwe brandstore kunnen zij nu ook een stukje Antwerpen mee naar huis nemen”, zegt Koen Kennis, schepen voor toerisme. “De zichtbaarheid van de infohub is vergroot en het comfort van onze medewerkers gaat er op vooruit. Met deze uitbreiding komen we tegemoet aan de verwachtingen van de vele toeristen die in onze prachtige spoorwegkathedraal arriveren.”

In de brandstore zal ook een breed gamma aan nieuwe producten en gadgets te koop zijn zoals een reeks houten sleutelhangers in de vorm van Antwerpse iconen (diamant, gildehuis) en een emaillen mok bedrukt met Antwerpse motieven. Tijdens de feestdagen wordt het assortiment nog uitgebreid. Net als in de Stadswinkel op de Grote Markt kunnen bezoekers en bewoners er ook terecht voor streekproducten zoals Antwerpse handjes, Elixir d’Anvers, Mokatines, Antwerpse honing, enzovoort.

Tijdens de openingsmaand is er een innovatief hologram-geschenk voor elke bezoeker die iets koopt (zolang de voorraad strekt). Met deze attentie krijgen bezoekers alvast een virtueel voorsmaakje van Antwerpen.

Het bezoekerscentrum in het station Antwerpen-Centraal is dagelijks open van 9 tot 17 uur (gesloten op 1 januari en 25 december).

Verantwoordelijke schepen: Koen Kennis, schepen voor toerisme