Workshops bodymap en opendeurdag in kinderdagverblijf Vlindertuin van Zorgbedrijf Antwerpen

Op 27 februari 2019, over deze onderwerpen: Welzijn

Vlindertuin, het kinderdagverblijf van Zorgbedrijf Antwerpen in Wilrijk, zet naar aanleiding van de Week van de Zorg de deuren open. Ouders en hun baby of peuter zijn er op dinsdag 12 maart welkom voor workshops bodymap, een infomarkt en rondleidingen in de crèche.

Zorgbedrijf Antwerpen opende Vlindertuin een jaar geleden in de groene omgeving van het Middelheimpark. Het kinderdagverblijf kan 90 kindjes ontvangen tot 3 jaar oud, verdeeld in 5 leefgroepen. Momenteel worden er 35 kindjes opgevangen. Elke leefgroep heeft vaste en ervaren kinderverzorgsters, zodat kinderen en ouders altijd vertrouwde gezichten zien. Verzorging, activiteiten en voeding gebeuren op het ritme van de kinderen.

Opendeurdag met workshops - praktisch

dinsdag 12 maart van 15 tot 22 uur
         kinderdagverblijf Vlindertuin, Groenenborgerlaan 187, 2610 Wilrijk
         programma:

15.00 uur: workshop bodymap voor baby’s en ouders
   16.30 uur: workshop bodymap voor peuters en beginnende stappers
   vanaf 16.30 uur: infomarkt
   om 18.30 uur: lezing bodymap: het belang van beweging voor de ontwikkeling van de hersenen
   vanaf 18.30 uur: rondleidingen in kinderdagverblijf Vlindertuin

Wie wil deelnemen aan een workshop, kan gratis inschrijven tot vrijdag 1 maart op het telefoonnummer 03 431 29 95 of e-mailen naar kdv.devlindertuin [at] zorgbedrijf.antwerpen.be (max. 4 plaatsen per kind). Voor de lezing en rondleidingen is inschrijven niet nodig.

Week van de Zorg

De opendeurdag van Vlindertuin kadert in de Week van de Zorg. Daarnaast organiseert Zorgbedrijf Antwerpen nog andere activiteiten tijdens deze week. Zo staat op vrijdag 15 maart een mantelzorgcafé op het programma met workshops en infosessies voor wie zorgt voor iemand met dementie.

Korting in (web)winkel De Schakel

Tijdens de Week van de Zorg van 11 tot 17 maart genieten klanten van extra kortingen op een aantal producten die garant staan voor extra dagelijks comfort. De Schakel is open aan de Bredabaan 386 in Merksem van maandag tot zaterdag van 10 tot 12 uur en van 12.30 tot 18 uur en 24u/24 en 7d/7 op www.deschakel.be met gratis thuislevering.

Dag van de Zorg

De Week van de Zorg sluit af met de Dag van de Zorg op zondag 17 maart. Op die opendeurdag van de zorgsector zet Zorgbedrijf Antwerpen op 7 locaties de deuren open.  Iedereen is welkom in dienstencentra, serviceflats, woonzorgcentra en een centrum voor kinderzorg en gezinsondersteuning van Zorgbedrijf Antwerpen.

Rondleidingen in nieuwbouw dienstencentrum en serviceflats Cadix (Antwerpen), Gitschotelhof (Borgerhout) en Boeksveld (Wilrijk).
Workshops in centrum voor kinderzorg en gezinsondersteuning Ukkepuk (Deurne).
Rondleidingen en leuke activiteiten in woonzorgcentrum Sint Maria (Berchem), woonzorgcentrum Gitschotelhof (Borgerhout), dienstencentrum en serviceflats Kerkeveld (Deurne) en dienstencentrum en serviceflats Groen Zuid (Hoboken).

Meer info over de opendeurdag in Vlindertuin, het mantelzorgcafé en de Dag van de Zorg:

www.zorgbedrijf.antwerpen.be/dagvandezorg.

Verantwoordelijke schepen: Fons Duchateau, voorzitter Zorgbedrijf Antwerpen