Stad sensibiliseert rond hoffelijkheid

Op 2 juni 2014

Vandaag gaat in Antwerpen een sensibiliseringscampagne van start die Antwerpenaars er op attent maakt hoffelijk te zijn voor elkaar. De stad wil aan al haar bewoners vragen om meer rekening te houden met elkaar en zo van de stad een nog aangenamere plek te maken om samen te leven.

Onder het motto “Laat u niet enkel op Facebook van uw beste kant zien” vraagt de stad al haar bewoners om ook in het dagelijkse leven in Antwerpen hun beste beentje voor te zetten. Online tonen veel mensen een betere versie van zichzelf, onder meer met selfies. De campagne speelt daar op in en vraagt mensen om eenzelfde inspanning te leveren op straat. De leefbaarheid van een stad wordt immers grotendeels bepaald door hoe mensen met elkaar omgaan.
 
Uit rapporten van de ombudsvrouw en klantenmanagement en uit de open antwoorden in de Antwerpse monitor blijkt dat Antwerpenaars zich ergeren aan onder meer sluikstort, hondenpoep en fout geparkeerde wagens. Die ergernissen vormden de aanleiding voor de campagne. De thema’s die steeds weer terugkeren, zijn de steunpilaren voor de campagne: gooi geen sigarettenpeuken op straat, respecteer het openbaar domein, parkeer correct, ruim de hondenpoep van uw hond op en wees hoffelijk in het verkeer.

De beelden zijn met slogan te zien in het Antwerpse straatbeeld vanaf vandaag tot en met 26 juni.

Verantwoordelijke: burgemeester Bart De Wever

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is