Brabantstunnels afgesloten voor herstellingswerken op maandag 16 november

Op 12 november 2020, over deze onderwerpen: Mobiliteit

Op maandag 16 november zijn de Jeanne en Jos Brabantstunnel in Antwerpen 24 uur lang afgesloten voor alle verkeer vanaf 6 uur ‘s morgens. De sprinklerleiding wordt in beide tunnelkokers hersteld.

Gemotoriseerd verkeer volgt vanaf maandag 16 november om 6 uur een omleiding via de Singel of de Kaaien. Plaatselijk verkeer kan ook omrijden via de Lange Nieuwstraat/Sint-Jacobsmarkt, Sint-Katelijnevest, Meirbrug, Huidevetterstraat en Lange Gasthuisstraat/Leopoldstraat richting Nationale Bank. De werken zijn na 24 uur afgelopen op 17 november om 6 uur. Het blijft mogelijk om de ondergrondse parking Opera met de wagen te verlaten.

De werkzaamheden zijn nodig omdat enkele maanden geleden de sprinklerleiding in de Brabantstunnels beschadigd raakte bij een aanrijding door een te hoog voertuig. Het brandblussysteem bleef actief, waardoor de tunnelveiligheid ten alle tijden gegarandeerd werd. Maandag worden de leidingen hersteld en wordt het hele systeem terug droog gespoten.

Verantwoordelijke schepen: Koen Kennis, schepen voor mobiliteit