Infomoment definitieve ontwerpen Sint-Andries en Zuid en Droogdokkenpark

Op 21 maart 2016, over deze onderwerpen: Parken, Recreatie, Stadsontwikkeling

Op woensdag 23 maart is iedereen welkom in het Steen om kennis te maken met de definitieve ontwerpen voor Sint-Andries en Zuid en voor het Droogdokkenpark. De deelprojecten Sint-Andries en Zuid en het Droogdokkenpark kaderen in de heraanleg van de Scheldekaaien. Ook Waterwegen & Zeekanaal informeert op de infomarkt over de werken voor de kaaimuurstabilisatie.

Sint-Andries en Zuid

Een jaar geleden kon iedereen kennismaken met het voorontwerp Sint-Andries en Zuid. Toen polste de stad naar mogelijke activiteiten binnen dit deelgebied (vrije tijd, spelen, evenementen,…). Intussen is het definitieve ontwerp goedgekeurd op het college en wordt de aanvraag van een bouwvergunning voorbereid.

Dit deelproject voorziet in de heraanleg van het openbaar domein tussen de Sint-Jansvliet en de Namenstraat. Het ontwerp van PROAP en Wit architecten plant onder meer een dijk aan het water met plaats om te wandelen, te spelen en te sporten. De start van de werken is voor begin 2017, als de werken voor de kaaimuurstabilisatie afgerond zijn.

Droogdokkenpark

Ook voor het deelproject Droogdokkenpark is er nu een definitief ontwerp. Het gebied van 15 hectare, gelegen op het Droogdokkeneiland in de Scheldebocht op het Eilandje, wordt een grootstedelijk park en uitwaaiplek. Het definitieve ontwerp van het team van Van Belle & Medina Architects en Vogt Landscape Architects vertrekt vanuit een groot respect voor de bestaande kwaliteit van de plek en behoudt ook sterk het huidige karakter van de site.

De aanleg verloopt in verschillende fases. De eerste werken starten begin 2017.

Infomoment praktisch

• woensdag 23 maart doorlopend van 14 tot 20 uur
  • Schepen Rob Van de Velde is aanwezig tussen 16 en 16.30 uur voor vragen van de pers.
  • het Steen, Steenplein 1, 2000 Antwerpen.

voor meer informatie over de deelprojecten in het kader van de heraanleg Scheldekaaien: www.onzekaaien.be.

Verantwoordelijke schepen: Rob Van de Velde, voorzitter van AG VESPA en schepen voor stadsontwikkeling